aankomst Manado - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Mirjam Vries - WaarBenJij.nu aankomst Manado - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Mirjam Vries - WaarBenJij.nu

aankomst Manado

Door: Misses

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

03 April 2006 | Indonesië, Manado

nou mensen ben dus eindelijk in Manado aangekomen! De nacht voor de vliegreis kon ik nauwelijks slapen omdat ik bang was me te verslapen (verrassend he?)en dan gingen er ook nog es twee dames op de kamer vreselijk snurken!! AAARRRGGGHHH!!! maar anyway ik was dus wel op tijd wakker (had uur van te voren al de eerste wekker gezet) maar naar de metro gelopen..koffer opgehaald in het vliegveld toen ingechecked en ja sorry toch maar ontbeten bij Starbucks ha ha

De reis ging lekker het was niet zo'n mooi groot vliegtuig als Singapore airlines maar het kon er mee door...aangekomen op Manado kan ik de familie natuurlijk niet vinden..ik ze maar gsms't en natuurlijk stonden ze in de file ha ha gelukkig na een paar minuten (lees half uur) waren ze daar!! het was zoooo leuk om ze weer terug te zien!! echt cool!! thuis hebben we nog gezellig zitten kletsen en toen ben ik om vijf uur in slaap gevallen en pas de volgende ochtend wakker geworden! hoe bedoel je jetlag?!

De familie neemt me overal mee op sleeptouw...'s avonds hebben we gezellig bij de zee gezeten..nee ze hebben geen strand hiero maar wel gezellig tussen de locals gezeten...Daarna gingen we naar de karaoke bar ja ja je leest t goed...zo'n kamertje met alleen een tv twee microfoons en een paar banken...tja dus ik kreeg zo'n microfoon onder me neus...dus ik samen met debbie zingen...de microfoon zo ver mogelijk van mij vandaan haha maar het was wel heel gezellig!! zo gezellig dat we op drie uur pas thuis waren! gelukkig heb ik de rest van de avond microfoon vrij uitgezongen...

Gisteren zijn we naar Tanawangko geweest, het dorp waar de overstroming het ergst is geweest en daar is dus echt veel verwoest! heel veel huizen zijn weggevaagd door t water..er staat een noodbrug want de brug was ingezakt (nee niet door de tsunami maar door een overstroming drie weken geleden) was echt niet leuk om te zien..de mensen een deel van het dorp woont nu dus in van die grote legertenten en hebben dus niks meer...

daarna hebben debbie en bles me naar een hele leuke plek gebracht waar we Siomay hebben gegeten op het strand (nee geen zand maar stenen) kijkend naar de zonsondergang...echt leuk!! en Siomay is echt goddelijk!! het was tahoe, kool en ei met heerlijke sate saus!! oh echt heerlijk daarbij had ik een sapje met kokos hmm lekker maaltje! Daarna heb ik de familie thuis skip bo geleerd!! en ja ja het wordt een hit hier ik weet het zeker!! oma durfde het nog niet aan (bang voor verslaving 2 denk ik ha ha ) maar vanavond komt ze er niet onderuit ha ha

Vandaag op tijd opgestaan want we gingen naar de pariwista (tourism board) nou daar hadden ze echt weinig informatie voor me dus heb ik de oude baas maar opgebeld hij had ons de vorig keer echt goed geholpen en misschien kon hij me nu weer goed helpen...en ja hoor hij belde ff een paar mensen met het resultaat dat ik morgen twee homestays ga bezoeken!! super relaxed!! er komt al een beetje schot in de zaak..ja ja je moet hier geduld hebben want niemand weet hier iets en als ze het weten kom je er pas na een paar dagen achter..maar ik doe pelan pelan (rustig aan) en dan komt t wel goed! ha ha

Al met al vind ik het echt heerlijk om weer terug te zijn! het is alsof ik er helemaal niet ben weggeweest, gelukkig heeft de familie een nieuw bed gekocht dus daar hebben we de klamboe boven gemaakt (om 3 uur 's nachts, stelletje gekken) dus ik slaap als een muggenvrij roosje ha ha

Ik stop nu maar ik denk dat de foto's de rest wel vertellen...

Dikke kus en sampai jumpa
Ps rest van de foto's volgt...batterijen zijn op...grrr...

  • 03 April 2006 - 10:31

    Malou:

    zijn de stroopwafels goed ontvangen ;-)

  • 03 April 2006 - 13:45

    Arjan:

    Y000w wadap Mir,
    Zo te zien geniet je weer volkomen, leuke Fotow's en geniet er van Meisiej:D het zijn maar 2 maandjes:P Kizz arjan

  • 03 April 2006 - 16:02

    Anneke:

    he mir, echt super leuk om te lezen al je reisverslagjes. Doet me wel een beetje aan suriname denken. Daar gaat ook alles traag :)
    veel plezier!!
    xx Anneke

  • 03 April 2006 - 16:28

    Brenda:

    hello lieverd,
    blij te horen dat je goed bent aangekomen.
    ik lees dat je weer lekker geniet van manado,maar als je zo lekker naar de warme zonsondergang kijkt denk dan ook even nederland... regen, koud er komt weer nachtvorst...kortom we zijn stinkend jaloers op jouw daar.
    tot later kus van de boerderie

  • 03 April 2006 - 21:41

    Marita:

    Joehoe!!! Skip Bo heeft het volgende continent bereikt! Echt stoer! Ook ik ben jaloers op je meis! Leuke verhalen én gave foto's!!! Geniet ervan (maar dat zal wel lukken!) Kuzzz Marita

  • 04 April 2006 - 16:48

    Iris:

    Haha.. wat jij toch al weer niet mee maakt...! Maar klinkt allemaal weer erg goed! Heb hier ook van de zon genoten achter het raam die langzaam achter de skyline van Breda verdwijnt!!! Haha, nee klinkt echt super vet!!! Ben benieuwd naar nog meer toffe foto's!!!
    Kusss je Roomie!!

  • 05 April 2006 - 20:32

    Irene:

    Hoi Miriam!!
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je het gelijk weer naar je zin hebt!
    Ik geniet van al je foto's en verhaaltjes en ik mail je snel over 'alle' gebeurtenissen in Nederland!!

    Dikke kus Ireentje

  • 05 April 2006 - 21:01

    Britt:

    Hee lieverd! Zag dat je me aangesproken had op MSN, maar ik was voor de verandering eens echt afwezig haha! Ik ga inderdaad van de zomer 2 maandjes naar Italië!!! Maar gelukkig loop ik jou niet mis en ga ik pas een maandje na jouw terugkomst weg, dus kan ik op mijn gemakje al jouw mooie verhaaltjes aanhoren!! Have fun en spreek je snel! Dikke kus & knuf Britt

  • 06 April 2006 - 04:55

    Henk .Olijve:

    veel plesier

  • 06 April 2006 - 15:44

    H.Olijve:

    goede Morgen
    de groeten van tante geeske marieke en tim

  • 06 April 2006 - 19:18

    Anneloes:

    He lieve Miriam,

    Ik heb je helemaal geen gedag kunnen zeggen en heel veel plezier kunnen wensen sorry.........bijdeze...leuke site...kan ik je een beetje volgen....succes
    daar. Dikke kus Anneloes

  • 08 April 2006 - 17:51

    Kim:

    Ey Mir!
    Ik hoor net op de radio dat je in Indonesie niet langer dan 5 minuten mag zoenen??!!! WAAATTT??? Hoezo is dat? Beperkt het je in je mogelijkheden daar? haha
    dikke kus!

  • 08 April 2006 - 21:54

    Aisha:

    Dag vriendinnegien!

    hoest lev'n doar...? ik denk, ik praat even zo, zodat je weer een beetje nederlands het gehoord (lees: gelezen) ghi!!

    maar goed....what tha f**k...karaoke? en je hebt maar een nummer gedaan?? shame on you woman...je had er minstens 6 moeten doen....weet je hoe cool karaoke is...ghi...

    maar goed ik hou (en stalk) je via deze site..ghi....

    dag lief meisje!!

  • 03 Mei 2006 - 05:45

    H.Olijve:

    Van Harte Gefeliciteerd
    ook van : tante Geeske,
    marieke, tim , Jos , Alisa, en Dustin
    En een heeeeeeeeele mooie verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Nog heel eventjes en dan gaat het gebeuren!!! ben nog druk bezig met alle laatste puntjes op de i te zetten...(heb heel veel i'tjes) maar dan kan ik eindelijk weer terug naar het gezellig Manado! Hier ga ik mijn scriptie onderzoek doen... Voor de mensen die het niet kennen, Manado is de hoofdstad van Noord Sulawesi en dat is weer een eiland in Indonesie...snapte?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 18321

Voorgaande reizen:

28 Maart 2006 - 01 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: