Update - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Mirjam Vries - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Mirjam Vries - WaarBenJij.nu

Update

Door: Misses

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

31 Mei 2006 | Indonesië, Manado

Hallo hallo!!
Tja het is al weer een tijdhje geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar hier ben ik dan weer!!

Laat ik beginnen met mijn verjaardag...het was superleuk want de avond ervoor kwamen vrienden van debbie langs om me te feliciteren en de volgende dag kwamen ze aan met een taart!! Zo lief want na je 17de verjaardag komt verjaardagsvisite hier zonder cadeautje aan...toen met de familie uit eten geweest en later op de avond heeft bles wat drank ingeslagen om een mix te maken (bier, redbull, wodka, lycee sap en greensand en dat gemixt) wonder boven wonder was het lekker, maar ik zal even uitleggen hoe mensen hier thuis drinken, als er ouderen of familieleden in de buurt zijn wordt er niet of stiekem door de dames gedronken, dus zit ik bij de heren. Dan is er dus een grote kan met drank of een fles traditionele wijn captikus (waarom ze het wijn noemen geen idee want de smaak van wijn is ver te zoeken) met mijn verjaardag was het dus een mix, dan nemen ze 1 glas en die gaat telkens rond, dus ze genieten hier niet van een lekker glaasje alcohol nee het wordt in 1 keer achterover geslagen haha maar anyway daarna dus naar de discotheek, waar de dames dus weer aan een tafel zitten en ik met de homo op de dansvloer sta!

Voor de rest hebben we nog een tocht gedaan naar een waterval, nou dat was me een trip die ik nooit meer zal vergeten! Het eerste stuk was makkelijk met betonnen treden, lekker voor mijn ongetrainde benen, maar daarna was er geen beton meer maar alleen maar rots en glibberige modder, dus op blote voeten de berg af...daar was de waterval!! echt een hele mooie maar dit was nog maar een kleintje zeiden ze de andere vier zijn om de hoek, maar waar ze naar toe wezen was dus alleen rots en kletterend water, dus door het water (wat best een sterke stroming had) en over, onder en tussen rotsen door klimmend begon ik te beseffen dat indo's toch een stuk leniger zijn dan dat ik ben...het was echt supermooi en de moeite waard maar dan moeten we natuurlijk ook weer naar boven!! dus echt door middel van jezelf optrekken aan boomwortels en rotsen moetsen we naar boven klimmen, en dat op vier stuks pisang goreng...dus hadden we superhonger en hebben we bij een restaurantje gegeten in onze zeiknatte en bemodderde kleren ha ha, ik heb hierna denk ik drie dagen bijna niet kunnen lopen maar gelukkig hadden bles, debbie en glenn hetzelfde ha ha

Ook hebben we nog een trip gedaan naar een vulkaan. Echt super vet!! we gingen met vijf motors er naar toe..maar natuurlijk liep alles weer uit dus toen we eenmaal boven waren besefden we dat als we halverwege waren het donker zou zijn en de wolken sloten ons al in dus konden we al amper iets zien...dus met behulp van mobieltjes als zaklamp moest ik voorop lopen en de hele stoet van negen indo's begeleiden ha ha eenmaal beneden waren we toen onze enkels besmeurd met modder...het had namelijk geregend voordat we naar boven gingen dus als ik een miststap maakte verloor ik bijna m'n schoen in de modder ha ha terug hebben we volgens mij wel honderd maiskolgfen gegeten haha nee niet zo veel maar we aten allemaal alsof we een week niet hadden gegeten!!

Omdat dit natuurlijk de laatste week was moest ik ineens alles nog doen wat op m'n verlanglijstje stond...waaronder duiken...dit heb ik maandag gedaan...het was echt een succes!! ik heb bij de t diveresort gedoken waar ik ook m'n padi heb gehaald en alle dive guides en zelfs personeel herkende me allemaal nog...zelfs toen ik naar ecodivers belde herkende ze m'n stem!! echt bizar!! maar anyway ik had gelukkig een gezellige en vooral ook goeie diveguide bij me dus heb ik veel leuke dingen gezien!! waaronder een schildpad van wel bijna twee meter!!! echt super vet!! wast echt verbaasd toen ik t gevaarte voorbij zag 'zwemmen'!! en als klap op de vuurpijl ook nog een haai gezien!!! jammer genoeg was ie ver weg maar gelukkig hadden we 30 meter zicht dus heb ik m goed kunnen zien..nee mensen geen gevaarlijke mensen etende haai maar een rifhaai die dus alleen maar koraal en hele kleien visjes eet....

de dag erna hebben bles, debbie, donnie en ik een boot gehuurd, nou ja ik heb m gehuurd maar zij gingen mee ha ha het was echt super gezellig en hebben ons prima vermaakt met snorkelen (in de regen) en weer een schilpad gezien!!! het was echt gezellig en de tijd vloog voorbij maar we hebben pisang goreng gegeten...de mannen hadden t koud dus moesten ze kasegarang drinken (traditionele wijn) het was de laatse dag alweer voor mij in manado en het ging allemaal iets sneller dan ik had gedacht...vandaag was deb best verdrietig en iedereen was erg sip want het zou weer heel rustig worden nu in huize dandel....de fam heeft me tassen vol met koekies meegegeven dus ik zal niet verhongeren ha ha...nu ben ik in singapore en moet over een kwartiertje boarden dus ik stop ermaar mee en denk dat ik de meeste mensen snel weer ga zien!! de foto's (die erg mooi zijn al zeg ik t zelf) van de laatste weken houden jullie nog ff tegoed maar hier is geen usb poort....

Dus mensen tot snel!!! ik ga t vliegtuig in!!!!

  • 31 Mei 2006 - 15:24

    Ilona:

    welkom thuis mir!!!! welkom thuis!! xxxxxxxx

  • 31 Mei 2006 - 21:33

    Britt:

    Hee Mirtje!! Ik ben je verjaardag vergeten!!! Sorry, sorry sorry, maar eerlijk gezegd vergeet ik alle verjaardagen (schaam, schaam) Heb ook weinig van me laten horen, maar heb ook hard moeten werken om die scriptie maar in te kunnen leveren, en raad eens... Het is gelukt!!! Tot gauw lieverd, zie je snel!! Dikke kus Britt

  • 08 Juni 2006 - 21:57

    Aimée:

    Welcome Home mir!!! Weet niet of je mn sms nog hebt ontvangen. Ga zo op vacantie voor 3 weken maar ik zal je nog proberen te smse!!
    Dikke kus en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Nog heel eventjes en dan gaat het gebeuren!!! ben nog druk bezig met alle laatste puntjes op de i te zetten...(heb heel veel i'tjes) maar dan kan ik eindelijk weer terug naar het gezellig Manado! Hier ga ik mijn scriptie onderzoek doen... Voor de mensen die het niet kennen, Manado is de hoofdstad van Noord Sulawesi en dat is weer een eiland in Indonesie...snapte?

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 16891

Voorgaande reizen:

28 Maart 2006 - 01 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: